loading...

آژانس تبليغاتي جي ادز

آموزش رايگان سئو

بازدید : 480
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

همه ما افرادي را در كنار خود داريم كه كسب و كارهاي مختلفي را اداره مي كنند. به محض اينكه چنين كسب و كارهايي شروع به كسب درآمد مي كنند به فكر سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف مي افتند. برخي از آن ها دوست دارند در زمينه املاك سرمايه گذاري كنند و برخي نيز دوست دارند جزو سرمايه گذاران فرشته باشند. خوب اگر از من بپرسيد كه چه نوع سرمايه گذاري براي كسب وكارها مفيد است پاسخ جالبي مي شنويد: “ادوردز”

افرادي كه كسب وكارهاي بزرگي دارند و محصولات خود را به طيف وسيعي از مشتريان مي فروشند، چه كاري با سرمايه خود انجام مي دهند؟ بيشتر چنين كسب و كارهايي هزينه و سرمايه خود را به جز كسب و كار خودشان در هر جايي صرف مي كنند. آن ها به تنها چيزي كه فكر نمي كنند كسب وكار خودشان است. چرا صاحبان كسب و كارها به دنبال فروش بيشتر محصولات خود نيستند؟ به جاي اينكه سرمايه موجود در حوزه اي صرف شود كه هيچ ارزشي براي كسب و كار مربوط ندارد، بهتر است فروش افزايش پيدا كند. گوگل ادوردز اينكار را براي صاحبان كسب و كارها بسيار ساده تر كرده است. اگر دوست من بخواهد سرمايه خود را 10 برابر كند قادر است:

  • 1000 ساعت از زمان خود را بر روي سرمايه گذاري فرشته صرف نمايد و همه چيز را در اين شرايط بياموزد.
  • همين كار را در حوزه املاك و مستغلات انجام دهد و سعي نمايد آپارتمان يا ملكي را بخرد و سپس به فروش برساند.
  • 100 ساعت از زمان خود را صرف يادگيري گوگل ادوردز نمايد و حدود 50.000 دلار از سرمايه خود را بر روي كمپين ادوردز سرمايه گذاري كند و فروش 500.000 دلاري داشته باشد.

فكر مي كنيد كدام يك از گزينه هاي بالا مقرون به صرفه تر و منطقي تر است؟ بي شك پاسخ شما گزينه سوم خواهد بود. امروز قصد داريم نحوه استفاده بهينه از تبليغات در گوگل را بيان كنيم و به شما نشان دهيم چگونه مي توانيد كار خود را آغاز كنيد و مسير موفقيت خود را مهندسي معكوس نماييد. اگر هزينه و حاشيه سود محصولات خود را به خوبي مي دانيد گوگل ادوردز كار را براي شما ساده تر كرده است و اغلب مي تواند بازگشت سرمايه گذاري را افزايش دهد. اگر نمي دانيد معناي بازگشت سرمايه گذاري چيست بهتر است مثال زير را مرور كنيد:

آموزش گوگل ادوردز

فرض كنيد 100 دلار بر روي تبليغات خود هزينه صرف كرده ايد. اين تبليغ توانسته است فروش 330.40 دلاري براي شما داشته باشد. اگرچه چنين بازگشت سرمايه گذاري در ادوردز زياد رايج نيست اما مي توان به كمك آن بازگشت سرمايه گذاري خوبي ايجاد كرد. خوب اجازه دهيد كار خود را آغاز كنيم.

تعاريف در حوزه تبليغات در گوگل:

قبلا در مقالات مختلف واژه PPC را مورد بررسي قرار داده ايم. افرادي كه در اين مورد اطلاعاتي ندارند بايد بدانند كه واژه PPC به معناي پرداخت هزينه به ازاي هر كليك است و گوگل ادوردز از اين سيستم استفاده مي كند. بازاريابي در موتورهاي جستجو (SEM) زير مجموعه اي از PPC است. با اينكه شما مي توانيد تبليغات خود را در ساير موتورهاي جستجو و شبكه نمايش نيز اجرا كنيد، اما گوگل گوي رقابت را از ساير افراد دزديده است. به همين خاطر زماني كه صحبت از بازاريابي در موتورهاي جستجو به ميان مي آيد منظورمان گوگل ادوردز است.

تبليغات در گوگل

اين ها تبليغاتي هستند كه در بالاي نتايج جستجو نمايش داده مي شوند. از هر 3 دلاري كه بر روي تبليغات آنلاين هزينه مي شود گوگل صاحب 1 دلار از آن است. تبليغات يكي از بزرگترين منابع درآمدي گوگل محسوب مي شود. بيش از 95 درصد درآمد 60 ميليارد دلاري آن ها از طريق تبليغات در گوگل ادوردز به دست مي آيد. حالا اين موضوع را با اين حقيقت در نظر بگيريد كه بيش از 1 ميليون كسب و كار مختلف از ادوردز استفاده مي كنند. گوگل ادوردز يك بازار رقابتي است كه در آن شركت هاي مختلف براي رتبه بندي سايت هاي خود در نتايج برتر موتورهاي جستجو هزينه اي را پرداخت مي كنند. اين رتبه بندي بر اساس كليدواژه هاي انتخابي كسب و كارهاست. همانطور كه مي دانيد اين پلتفرم بر اساس مزايده كار مي كند. گوگل براي هر كليك مزايده اي بر پا مي كند. اما به خاطر داشته باشيد كه هميشه مزايده هاي بالاتر برنده نخواهند بود. گوگل فاكتور پول و كيفيت را با هم تركيب مي كند تا بتواند بهترين تجربه را در اختيار كاربران خود بگذارد:

كيفيت تبليغ + مزايده = برنده شدن

اين يك صنعت بزرگ است و اگر شما اطلاعات كافي در مورد آن نداشته باشيد مطمئنا آن را دوست نخواهيد داشت. گوگل ادوردز كاربرد بسيار ساده اي دارد اما آسان نيست و بايد زماني بر روي آن صرف شود. براي اينكه بتوانيد بر روي همه جوانب آن تسلط داشته باشيد به زمان نياز خواهيد داشت. بيشتر شركت ها هزينه هاي خود را در اين پلتفرم از دست مي دهند، زيرا صبر و حوصله كافي براي به دست آوردن نتايج مدنظر از تبليغ PPC را ندارند. در اين مقاله سعي مي كنيم كار با گوگل ادوردز را براي شما ساده تر كنيم. قبل از اينكه كار خود را آغاز كنيم بايد سه كاري كه در ادامه بيان مي كنيم را به درستي انجام دهيد:

  • هزينه زيادي را در روزهاي اول بر روي ادوردز صرف نكنيد: سعي كنيد بودجه ثابتي براي آغاز كار در نظر بگيريد. اين هزينه ممكن است كمتر از 25 دلار باشد اما همين مقدار كافي است.
  • زياد سخت نگيريد: رابط گوگل ادوردز كمي پيچيده است و ممكن است در ابتداي كار، استفاده از آن كمي دشوار باشد. اما سعي كنيد آن را ساده بگيريد.
  • صبور باشيد: اين موضوع از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. 99 درصد از افراد در همان مراحل ابتدايي كار، پول خود را در گوگل ادوردز از دست مي دهند. پس صبور باشيد. موفقيت در ادوردز به زمان نياز دارد.

خوب اجازه دهيد كار خود را با اصول بنيادين آغاز كنيم.

مرور اجمالي بر تبليغات گوگل:

در ادامه برخي از واژه هاي اصلي را كه بايد بدانيد با هم مرور مي كنيم:

كلمه كليدي كلمه يا عبارتي است كه كاربر در موتور جستجو به دنبال آن مي گردد و در نهايت تبليغ شما را مشاهده مي كند. تبليغ شما تنها براي كليدواژه هايي كه قبلا انتخاب كرده ايد نمايش داده مي شود. گوگل تعداد كليك هايي كه بر روي تبليغ شما مي شود را مي شمارد و بر اساس هر كليك هزينه اي را دريافت مي نمايد. همچنين آن ها تلاش مي كنند تعداد بازديدهاي انجام شده از تبليغ را نيز محاسبه كنند كه در اصل تعداد بازديد كنندگاني است كه از تبليغ بازديد كرده اند.

اگر كليك هاي خود را بر اساس بازديد تقسيم بندي كنيد، نرخ كليك يا CTR را دريافت خواهيد كرد. نرخ كليك در واقع درصد كاربراني است كه از صفحه تبليغ شده بازديد كرده اند. اين موضوع از اهميت زيادي برخوردار است، زيرا موثر بودن يا نبودن تبليغ را نشان مي دهد.

همانطور كه در بخش هاي قبلي مقاله نيز ذكر كرديم گوگل ادوردز همانند يك سيستم مزايده عمل مي كند. شما بايد بودجه و مزايده اي را تنظيم كنيد. مزايده اي كه تنظيم مي كنيد مقدار هزينه اي است كه دوست داريد براي هر كليك پرداخت نماييد. به عنوان مثال اگر حداكثر مزايده شما 2 دلار باشد، گوگل تنها زماني تبليغ شما را به ساير افراد نشان مي دهد تبليغ كنندگان ديگر سرمايه گذاري بيشتري بر روي آن كليدواژه نكرده باشند. گوگل هم به عنوان يك كسب و كار مستقل دوست دارد درآمد خود را افزايش دهد بنابراين تلاش مي كند اولويت بيشتري براي تبليغ افرادي كه سرمايه بيشتري بر روي آن صرف كرده اند قائل شود.

مزايده ها تغيير كرده‌اند!

مزايده ها تغيير كرده‌اند!

با اينحال اگر افرادي كه بر روي كليدواژه انتخابي شما سرمايه گذاري كرده اند اندك باشد، گوگل حداكثر مزايده شما را صرف نمي كند. اين موضوع بازديد و مزايده را بهينه مي سازد. هزينه به ازاي هر كليك (CPC) مي تواند پايين تر از حداكثر مزايده شما باشد به خصوص اگر تبليغ امتياز كيفيت بالاتري دارد. اين معيار بر اساس تجربه اي است كه كاربر از صفحه فرود، مرتبط بودن سايت و تبليغ واقعي شما به دست مي آورد.

گوگل هميشه هم تبليغي كه مزايده بيشتري دارد را نشان نمي دهد. آن ها مراقب تجربه كاربران خود هستند و دوست دارند صفحات مرتبط و مناسب را در اختيار كاربران خود قرار دهند. اگر نتوانيد نرخ تبديل خوبي از تبليغ خود به دست آوريد هيچ كدام از مواردي كه بيان كرديم مهم نخواهد بود. نرخ تبديل در اصل فروش و تبديل بازديد كننده به مشتري است. در برخي از موارد شما دوست داريد مشتري در ايميل شما مشترك شود يا اطلاعات شخصي اش را در اختيارتان بگذارد. اين موارد نيز جزو نرخ تبديل محسوب مي شوند. شركت ها اغلب به سرعت هزاران دلار از سرمايه خود را در ادوردز به هدر مي دهند و اين موضوع باعث نااميدي آن ها مي شود.

فرض كنيد 10 كمپين مختلف را براي كليدواژه هاي مختلف راه اندازي كرده ايد و بودجه روزانه هر كدام حدود 10 دلار است. اگر اجازه دهيد اين كمپين ها به مدت يك ماه اجرا شود و توجهي به پرداخت هاي انجام شده نداشته باشيد، در پايان ماه مجبور خواهيد بود 3000 دلار به گوگل بپردازيد. به همين خاطر است كه بايد نرخ تبديل و فروش را مدنظر داشته باشيد تا بتوانيد به سرعت پولي را كه در گوگل ادوردز صرف كرده ايد به دست آوريد. براي اينكه بتوانيد پولي را از طريق تبليغ خود به دست آوريد بايد محصول يا خدماتي را به فروش برسانيد.

در ادامه نحوه راه اندازي اكانت، پيگيري نرخ تبديل و نرخ كليك را با هم مرور خواهيم كرد. براي مهندسي معكوس گوگل ادوردز آماده شويد.

مرحله صفر: تنظيم و راه اندازي

اين بخش بسيار ساده است. به سايت گوگل ادوردز برويد و گزينه Start now را بزنيد. سپس آدرس ايميل و آدرس صفحه اصلي سايت را وارد كنيد. در نهايت گوگل از شما مي خواهد اولين كمپينتان را راه اندازي كنيد. زماني كه براي اولين بار وارد گوگل ادوردز مي شويد ممكن است سردرگم شويد. اما نگران نباشيد. اين راهنما براي شما نوشته شده و مي‌تواند كار را برايتان ساده تر كند. تب موجود را در مرورگر خود باز بگذاريد و ماشين حساب رايانه را به كار بگيريد.

شروع تبليغات در گوگل

مرحله اول: محاسبه بودجه

شما مي توانيد اينكار را با رياضي درجه چهارم انجام دهيد. بري اينكه بدانيد چه هزينه اي براي شما مفيد است، بايد به عقب برگرديد. فرض كنيد در حال فروش آجر هستيد. براي كار با ادوردز به دو بخش نياز خواهيد داشت: سودي كه از هر فروش به دست مي آيد و نرخ تبديل.

اگر بسته آجري كه به فروش مي رسانيد 200 دلار قيمت داشته باشد و از اين 200 دلار، 100 دلار سود كنيد، همين 100 دلار سود شما به ازاي هر فروش خواهد بود. نرخ تبديل درصد افرادي است كه سفارشي را ثبت كرده اند. اگر به ازاي هر 1000 بازديدي كه از صفحه شما انجام مي شود 10 نفر خريد كنند، نرخ تبديل حدود 1 درصد خواهد بود. از آنجايي كه تبليغ در گوگل هزينه بر است، بهتر است مراقب همه جوانب باشيد. دوست داريد به ازاي هر فروشي كه انجام مي دهيد چقدر به گوگل هزينه پرداخت كنيد؟ اگر فكر مي كنيد 70 دلار به ازاي هر فروش خوب و عادلانه است پس 30 درصد كميسيون بايد به ازاي هر فروش موفق به گوگل پرداخت كنيد. اگر همه مواردي كه تا به حال توضيح داديم را كنار هم بگذاريد به CPC ماكزيموم دست پيدا مي كنيد:

CPC ماكزيموم = سود شما * كميسيوني كه براي هر X نرخ تبديل به گوگل پرداخت مي كنيد.

در اين مثالي كه بيان كرديم ماكزيموم CPC حدود 0.30 دلار خواهد بود. اين موضوع بدين معني است كه به ازاي هر كليك در گوگل ادودرز حدود 0.30 دلار بايد هزينه كنيد. حالا مي توانيد ماكزيموم CPC خود را مقياس بندي كنيد تا بودجه روزانه را تعيين نماييد. يكي از تصورات غلطي كه در اين مورد وجود دارد اين است كه شما براي ارزيابي هر چيزي به كليك هاي زيادي نياز داريد. اين موضوع اصلا درست نيست.

براي آغاز كار به كليك هاي اندكي نياز داريد. اگرچه وجود داده هاي بيشتر مي تواند از لحاظ آماري مفيد تر باشد اما اين حجم از داده ها در طول زمان به دست مي آيد. اگر هر روز 20 كليك به دست مي آوريد همين مقدار كافيست. در ماكزيموم CPC اي كه هر روز 6 دلار براي شما هزينه دارد مي توانيد كمپيني را به مدت 10 روز اجرا كنيد و تنها 60 دلار هزينه نماييد.

مرحله دوم: انتخاب كلمات كليدي

خوب حالا كه مي دانيد به دنبال كلمات كليدي 3 دلاري هستيد، بايد اين كليدواژه ها را به دقت انتخاب نماييد. سري به ابزار كيورد پلنر گوگل بزنيد و كار جستجو را آغاز نماييد. خود را به جاي مشتريان بگذاريد. اگر به دنبال خريد آجر به صورت آنلاين هستيد، چه كلماتي را در گوگل وارد مي كنيد؟

گوگل كيورد پلنر

اگر بتوانيد كلمات كليدي مناسب پيدا كنيد قادر خواهيد بود طبقه بندي محصول را نيز تنظيم نماييد. همچنين زبان و كشور را بايد تنظيم كنيد. براي گوگل تنها گوگل را انتخاب كنيد و ساير شبكه ها را مستثني نماييد. حالا دكمه Get idea را بزنيد.

گوگل كيورد پلنر

بعد از اينكه به تب keyword ideas رفتيد، حجم جستجوي ماهانه براي آن كليدواژه را در منطقه مدنظر خواهيد ديد. همچنين ميانگين CPC براي هر كليدواژه وجود دارد. از اين بخش، مي توانيد تنها 10 فردي كه در ايالت متحده به دنبال خريد آجر ارزان قيمت بودند را مشاهده كنيد.

آموزش گوگل ادوردز

قبل از اينكه بخواهيد بر روي اين كلمات كليدي تصميم گيري كنيد بايد نگاهي به رقابت موجود در آن ها بيندازيد.

مرحله سوم: بررسي رقابت ها

شاسايي رقبا و كارهايي كه انجام مي دهند به شما كمك مي كند اطلاعات زيادي به دست آوريد. به خاطر داشته باشيد كه گوگل ادوردز كيفيت را نيز مدنظر قرار مي دهد. تبليغاتي كه كيفيت بهتري داشته باشند برنده خواهند بود. اين موضوع با عنوان هوش رقبا (competitor intelligence) شناخته شده است.

به سايت Spyfu.com برويد و كلمه كليدي خود را وارد كنيد. در اين مثال ما به دنبال آجر ارزان قيمت هستيم. اين سايت ميانگين CTR و تعداد شركت هايي كه بر روي اين كليدواژه در عرض سه ماه سرمايه گذاري و تبليغ كرده اند را نشان خواهد داد.

spyfu

همچنين به كمك اين سايت مي توانيد ساير كلمات كليدي كه نتيجه خوبي در ادوردز داشته اند را مشاهده كنيد. اگر بر روي گزينه Advertiser history كليك كنيد، مي توانيد تبليغات واقعي كه رقبا از آن استفاده كرده اند را مشاهده كنيد. يكي از فاكتورهاي مرتبط بودن اين است كه تبليغ شما براي كليدواژه انتخابي نشان داده مي شود يا خير. خوب حالا بودجه مورد نظر خود را انتخاب كرديم و كلمات كليدي را نيز تعيين نموده ايم. حالا زمان تبليغات در گوگل براي كلمات كليدي انتخاب شده فرا رسيده است. درسته؟ نه! يك مرحله ديگر نيز پيش روي خود داريم.

مرحله چهارم: اطمينان حاصل كردن از صفحه فرود

براي اينكه بتوانيد ترافيك خوبي به دست آوريد بايد پول خرج كنيد. در اين شرايط بايد اطمينان حاصل كنيد كه همه چيز را به درستي درك كرده ايد. در حقيقت شما هزينه پرداخت مي كنيد تا بازديد كننده وارد سايت شود. تبديل بازديد كننده به مشتري هنوز وظيفه شماست. اين موضوع بدين معناست كه اگر صفحه فرود يا همان لندينگ پيج‌تان مناسب نباشد همه هزينه‌هايي كه براي تبليغ در گوگل ادوردز اختصاص داده بوديد از بين خواهد رفت.

تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كسب و كارها به ازاي هر 92 دلاري كه براي به دست آوردن مشتري صرف مي كنند 1 دلار به دست مي آورند. خوب اين موضوع به خود شما بستگي دارد. اگر افرادي كه وارد صفحه فرود شما مي شوند از آن راضي نباشند، حتما سايت را ترك خواهند كرد.

اطمينان حاصل كنيد كه هر كاري كه از دستتان بر مي آيد را براي تبديل بازديدكننده به مشتري انجام داده ايد. اگر 1000 نفر را از طريق تبليغات گوگل ادودرز به صفحه فرود خود ارسال كنيد و نرخ تبديل 1 درصد باشد، براي يك محصول 100 دلاري، 1000 دلار به دست مي آوريد. حالا فرض كنيد نرخ تبديل تا 2 درصد افزايش پيدا كند. بلافاصله درآمد شما دوبرابر مي شود. اگر همه چيز به درستي انجام شود، گوگل ادوردز اثر مثبتي خواهد داشت. اما باز هم صفحه فرود (Landing page) بايد بتواند بازديد كننده را به مشتري تبديل نمايد. اين سايت بعد از صرف ميليون ها دلار براي بهينه سازي نرخ تبديل، پيشنهادات خسته كننده اي در اختيار مشتريان خود قرار داده است:

لندينگ پيج مناسب

اين سايت نوعي حساب بانكي را پيشنهاد مي كند اما هيچ مزيتي نسبت به ساير كسب و كارها ندارد. بدتر از همه اين است كه آن ها به دنبال وارد كردن اطلاعات زياد از طرف مشتريان خود هستند.

بهينه سازي صفحه فرود

براي بهينه سازي صفحه فرود خود بهتر است موارد زير را در نظر بگيريد:

  • طراحي ساده اي داشته باشيد: صفحه خود را با فايل هاي ويدئويي، انيميشني و طراحي هاي فانتزي زياد پر نكنيد. اينكار باعث مي شود سرعت بارگذاري صفحه كندتر شود.
  • سرتيتر قدرتمندي بنويسيد و آن را متمايز سازيد: سرتيتر اولين چيزي است كه افراد به مطالعه آن مي پردازند. بهتر است آن را خوب بنويسيد.
  • متن شفافي براي صفحه فرود خود بنويسيد: سعي نكنيد به كمك واژه هاي بسيار پيچيده خود را باهوش تر جلوه دهيد. همان طور كه صحبت مي كنيد متن خود را بنويسيد. تا جايي كه مي توانيد پيشنهادات خود را واضح و شفاف بيان كنيد.
  • از بولت پوينت، تصاوير و ساير عناصر بصري استفاده كنيد: در اين مورد هم نبايد زياد افراط كنيد. اين عناصر به منظور كمك به خواننده مورد استفاده قرار مي گيرند و به او كمك مي كنند پيام شما را درك كند.

اگر به دنبال يك صفحه فرود خوب هستيد سايت Lyft را بررسي كنيد.

نمونه لندينگ پيج خوب

اين صفحه طراحي ساده، سرتيتر واضح و شفاف و دستورالعمل هاي ساده‌اي دارد.

نمونه لندينگ پيج خوب

نمونه خوب ديگري كه در اين حوزه وجود دارد Codecademy است. صفحه اصلي اين سايت بلافاصله به شما مي گويد كه چه چيزهايي قرار است به دست آوريد. بعد از اينكه صفحه فرود خود را آماده كرديد مي توانيد به فرآيند تنظيم تبليغ بازگرديد.

مرحله پنجم: تنظيم اولين كمپين

بعد از اينكه بودجه روزانه خود را تنظيم كرديد، زمان هدف قرار دادن موقعيت مناسب فرا رسيده است. اگر كسب و كار شما تنها در يك ناحيه خاص فعاليت مي كند بهتر است همان ناحيه را انتخاب كنيد.

محدود كردن تبليغات براي يك كشور خاص

زير بخش Networks، گزينه display network را غير فعال كنيد. شما تنها مي‌خواهيد تبليغتان بر روي نتايج جستجوي دسكتاپي ديده شود و در ساير سايت ها به نمايش در نيايد.

غيرفعال كردن شبكه نمايش

حالا كليدواژه مدنظر خود را وارد كنيد و مزايده را بر روي مقدار موردنظر تنظيم نماييد.

تنظيمات مزايده تبليغات در گوگل

مرحله ششم: نوشتن اولين تبليغ

خوب حالا سوال اينجاست كه براي نوشتن يك تبليغ خوب و مناسب چه مواردي را بايد رعايت كنيم؟ به موارد زير توجه كنيد:

صبور باشيد: به خاطر داشته باشيد كه فضاي زيادي براي بيان كردن عقايد خودتان نداريد. پس پيام خود را خلاصه بنويسيد. داشتن يك گزاره ارزشي منحصر به فرد كمك كننده و مفيد خواهد بود. همانطور كه مي دانيد گزاره ارزشي يك توضيح يك خطي در مورد مزاياي محصولات و خدمات‌تان است. شعار شركت دومينو را به ياد داريد:

تحويل پيتزاي تازه و سريع زير 30 دقيقه

نوشتن متن تبليغات خوب

زماني كه مي خواهيد پيتزاي مورد علاقه خود را سفارش دهيد به چه چيزي فكر مي كنيد؟ بله تحويل سريع و داغ بودن آن بسيار مهم است. زماني را براي درك تفاوت هاي خودتان با ساير شركت هايي كه در اين حوزه كار مي كنند اختصاص دهيد.

محصولات و خدمات شما چه مزايايي نسبت به ساير رقبا دارد؟ بر روي آن سرمايه گذاري كنيد. قرار دادن Call to action نيز بسيار مهم است. ساده ترين روش براي جذب كليك مشتريان، درخواست از آن ها براي انجام اينكار است. بدون داشتن يك Call to action واضح و شفاف، نرخ كليكتان دچار آسيب مي شود. به اين تبليغ نگاه كنيد.

تبليغات گوگل

اين تبليغ براي كليدواژه آجرهاي ارزان است. اين افراد نه تنها كلمات كليدي را به درستي به كار نبرده اند، بلكه هيچ فعاليتي را از مشتريان خود نمي خواهند. به عنوان مثال استفاده از مواردي همچون 12 سال تجربه نمي تواند كمكي به مشتري نمايد.

يكي ديگر از فاكتورهاي كليدي، URL نمايشي است. اين مورد لينك سبز رنگي است كه زير عنوان نمايش داده مي شود. شما مي توانيد از هر چيزي كه دوست داشتيد استفاده كنيد اما دامنه بايد با دامنه صفحه فرود منطبق باشد. هميشه بايد كلمات كليدي خود را به منظور برجسته تر شدن بيشتر تبليغ وارد كنيد. بعد از اينكه فاكتورهاي بيان شده را به خاطر سپرديد مي توانيد تبليغ خود را ايجاد كنيد.

به اين تبليغ نگاه كنيد:

تبليغات جي ادز در گوگل

سعي كنيد در بخش URL از عبارات مرتبط با تبليغ تان استفاده كنيد.

سرتيتر:

سرتيتر از دو بخش تشكيل شده است كه هر بخش 30 كاراكتر است.

در اين سرتيتر ما بر روي كليدواژه اصلي تكيه كرده ايم و سعي كرده‌ايم آن را زياد پيچيده نكنيم و پيام خود را سريع برسانيم.

URL نمايشي:

همانطور كه گفتيم بهتر است از عبارات مرتبط با تبليغ تان استفاده كنيد تا به افزايش ارتباط آگهي شما با كلمات كليدي و لندينگ پيج تان كمك كند. ما نيز همين كار را كرده ايم و عبارت Google / Adwords را به انتهاي آن افزوده ايم. بنابراين اين آدرس برجسته تر شده است.

بخش توضيحات تبليغ:

شما اينجا 80 كاراكتر در اختيار داريد تا درباره خدمات/محصولات خود توضيح دهيد و به مشتريان احتمالي اطلاعات بيشتري درباره لندينگ پيج خود ارائه كنيد.

CALL TO ACTION:

سعي كنيد در عنوان يا متن آگهي خود عبارتي تحريك برانگيز قرار دهيد تا كاربر روي آگهي كليك كند.

مرحله هفتم: جزييات را بهبود ببخشيد

حال براي اولين بار در داشبورد خود خواهيد بود. قبل از هر كاري، كمپين ادوردز را متوقف كنيد.

متوقف كردن آگهي

اگر بر روي كمپين كليك كنيد مي توانيد داخل آن را مشاهده كنيد. گوگل به صورت خودكار يك گروه تبليغاتي براي شما ايجاد كرده است. زماني كه يك تبليغ واحد داريد گروه تبليغاتي زياد مهم نخواهد بود. اما زماني كه مي خواهيد كمپين هاي بزرگي با چندين كلمه كليدي راه اندازي كنيد، تقسيم آن ها به گروه هاي تبليغاتي باعث مديريت بهتر موارد مشابه مي شود.

وضعيت آگهي در گوگل

اگر بر روي آن كليك كنيد، به سطح تبليغ مي رويد و از آن جا كلمات كليدي خود را مشاهده خواهيد كرد.

كلمات كليدي

بر روي كلمه كليدي كليك كنيد و آن را بر روي انطباق عبارت (phrase match) تنظيم نماييد.

كلمات كليدي phrase

گوگل به طور پيش فرض اين مقدار را بر روي انطباق گسترده (Broad match) تنظيم مي كند. متاسفانه اين گزينه زياد مفيد نيست. اگر فردي به دنبال نحوه ساخت و تهيه آجر در منزل باشد و تبليغ شما را مشاهده نمايد اين موضوع هيچ ارزشي براي شما نخواهد داشت. انطباق دقيق نيز بسيار هدفمند است. اين گزينه تنها عبارت دقيق را مجاز مي داند و تنها زماني تبليغ را نشان مي دهد كه كاربر عبارت دقيق مدنظر شما را وارد نمايد. معمولا انطباق عبارت گزينه مناسب تري است. زيرا بايد در برگيرنده كلمه كليدي شما به عنوان يك عبارت ثابت باشد. اما مي تواند واژه هاي ديگري را نيز در اطراف خود بگنجاند. به عنوان مثال اگر كاربري در موتور جستجو به دنبال عبارتي همچون كجا مي توان آجر ارزان قيمت خريد؟ باشد، تبليغ شما نشان داده خواهد شد. خوب حالا كه همه مراحل را به خوبي انجام داديم بايد آخرين گام را برداريم.

مرحله هشتم: تنظيم پيگيري تبديل

همانطور كه در بخش هاي قبلي مقاله نيز ذكر كرديم، تمامي اين مراحل بدون وجود نرخ تبديل بي فايده خواهد بود. به همين خاطر بايد هر كدام از اين موارد را مورد رديابي قرار دهيم. گوگل چگونه اينكار را انجام مي‌دهد؟

براي اينكار بايد كد كوچكي را در صفحه اي كه كاربر از آن بازديد مي كند قرار دهيد. بعد از اينكه كاربر با موفقيت از سايت خريد كرد، گوگل ادوردز مي تواند اين موضوع را ثبت كند. براي تنظيم و راه اندازي پيگيري تبديل، به قسمت Tools و سپس Conversions برويد.

پيگيري نرخ تبديل

بر روي + Conversion كليك كنيد.

پيگيري نرخ تبديل

حالا بايد Website را انتخاب نماييد.

پيگيري نرخ تبديل

اطلاعات خود را وارد كنيد.

پيگيري نرخ تبديل

در نهايت save and continue را بزنيد. حالا مي توانيد كد مورد نظر را كپي كنيد و در صفحه خود وارد نماييد.

كد پيگيري ادوردز

در داشبورد سايت بعد از وارد كردن كد، ممكن است براي چند ساعت تاييد نشده باقي بماند. اما اين موضوع به زودي تغيير پيدا مي كند.

پيگيري وريفاي نشده

بعد از اينكه آن را راه اندازي و تنظيم كرديد به تب كمپين برويد و آن را اجرا نماييد. تبريك مي گوييم. كار شما تمام شده است.

حالا چه اتفاقي خواهد افتاد؟

گوگل تبليغ شما را قبل از نشان دادن آن به كاربران مرور مي كند. به همين خاطر بهتر است تبليغات زيادي به يكباره ايجاد نشود. زماني كه روز بعد به اكانت خود سر مي زنيد، مشاهده خواهيد كرد كه تبليغتان تاييد شده است.

آموزش تصويري تبليغات در گوگل

شما مي توانيد تبليغ خود را با كپي كردن تبليغ اصلي ايجاد كنيد.

آموزش تصويري تبليغات در گوگل

اينكار به شما كمك مي كند فرايند موجود را به سرعت انجام دهيد. به تب Ads برويد. تبليغ خود را انتخاب نماييد و بر روي Edit و سپس Copy كليك كنيد. سپس بر روي paste كليك نماييد.

آموزش تصويري تبليغات در گوگل

تبليغ را Paste كنيد و هر دو جعبه را تيك بزنيد. حالا مي توانيد بر روي تبليغ كپي شده كليك كنيد و آن را اصلاح نماييد. سرتيتر و متن را تغيير دهيد.

آموزش تصويري تبليغات در گوگل

براي اينكه بتوانيد موفقيت بيشتري در ادوردز به دست آوريد بايد تبليغات مختلفي را امتحان كنيد. اگر تنها يك تبليغ داريد، نتايج خوبي به دست نخواهيد آورد و نمي دانيد چه روشي براي شما كارساز است. به همين خاطر است كه بايد حداقل تبليغ دوم را نيز ايجاد كنيد.

حالا مي توانيد بنشينيد و منتظر نتايج بمانيد. تبليغ دوم خود را آغاز كنيد. به خاطر داشته باشيد كه به دست آوردن نتيجه در گوگل ادوردز به زمان نياز داريد. پس بايد صبور باشيد. همه چيز را بررسي كنيد. تبليغات بيشتري ايجاد نماييد و اولين گروه تبليغاتي خود را آغاز كنيد. داده ها را مطالعه كنيد. هيچ چيزي بدون وجود نرخ تبديل خوب مفيد نخواهد بود. اگر نرخ كليك بالايي داشته باشيد مي توانيد خوشحال باشيد، اما بدون تبديل بالا تمامي اين موارد بي نتيجه خواهد بود. مشاهده نتايج در ادوردز ممكن است به يك ماه زمان نياز داشته باشد. تبليغ خود را دنبال كنيد و داده هاي به دست آمده را تجزيه و تحليل نماييد. اگر تبليغي برايتان موثر نبود آن را خاموش كنيد. كلمات كليدي بيشتري بيفزاييد و بر روي تبليغاتي كه مفيد بوده اند سرمايه گذاري بيشتري كنيد.

منبع:وبلاگ جي ادز

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 15
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 189
  • بازدید کلی : 1753934
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه